SNCF 67061

Dit keer is het een Lima uit 1996 waar een decoder ingesoldeerd wordt. Het gaat om de SNCF 67061, cat.nr. 208009. Deze versie heeft een centraal geplaatste motor met cardan aandrijving die alle assen aandrijft. De stroomafname verloopt via alle wielen. Twee wielen zijn voorzien van anti-slip-bandjes.Verder heeft de Fransoos front- en sluitverlichting middels gloeilampjes. 
De loc heeft een kortkoppel-mechanisme. In het bijgevoegde zakje zitten diverse detail-onderdelen. Daar zit ook een koppelingsonderdeeltje bij waarmee o.a. profikoppeling 6570 van Fleischmann geplaatst kan worden. Dit model is technisch en optisch echt iets anders dan het SNCF 67001 model uit de jaren ´70.

Plaats de 67000 van Lima naast de 68000 van Fleischmann en zie het schaalverschil tussen 1/87 en 1/85.

De kap van de Lima laat zich eenvoudig afnemen. Geen schroefverbinding tussen kap en onderstel, maar een nokjes-verbinding. De kap dient gelijktijdig links en rechts een beetje uitgebogen te worden en de kap komt vervolgens eenvoudig los. De saté prikkers zijn niet nodig.

De gehele bestaande printplaat is uitgebouwd en gaat in de ovp. Voor het geval de loc ooit weer wordt teruggebouwd naar 'analoog'. Er is een alternatieve 'printplaat' gefabriceerd. De decoder is een hergebruikte Kühn T125, die voorheen in de DHG11 zat. De decoder zit niet direct op de motor, maar is zit nog een pertinax plaatje tussen. De snoertjes vanuit de draaistellen en de verlichting zijn behouden. 

De Franse loc rijdt prima met de Kühn. De loc is geijkt en kan mee in de automatische treinenloop.
Alleen de losse onderdeeltjes zullen op enig moment nog geplaatst worden.

Een machinist is geplaatst in cabine 1.

Een goed geïntegreerde Fransoos.